Arhitecturã de sistem de monitorizare a traficului
|
Tipul rezultatelor |
Rezultat final |
documentaþii, studii, lucrãri |
Rezultate intermediare |
- documentaþii, studii, lucrãri
- tehnologii, procedee, metode
- produse informatice, reþete, formule
|
Domeniul de cercetare |
- Tehnologiile societãþii informaþionale
|
Domeniul de aplicabilitate |
- Activitãþi de servicii în tehnologia informaþiei
- Activitãþi de servicii informatice
|
Caracterul inovativ |
- Tehnologie modernizatã
|
In ce consta noutatea |
Noutatea proiectului constã dintr-o arhitecturã de sistem de monitorizare a traficului care îºi propune sã reducã riscul de accidente cu 50%, luând în considerare tehnici ºi concepte alternative celor existente prin crearea unui sistem 100% colaborativ între infrastructura rutierã, vehicule ºi centrele de control al traficului. |
Proprietatea industriala/intelectuala |
- Documentaþie tehnico-economicã
(documentaþii de realizare produse/servicii, studii de fezabilitate, studii de piaþã, planuri de afaceri, proiecte tehnico-economice, know-how etc.): Know-how
- Cerere înregistrare modele ºi desene industriale protejate :
|
Caracteristici tehnice |
Proiectul are ca scop conectarea tuturor vehiculelor care ruleazã pe autostrãzile din Europa la infrastructura rutierã prin intermediul comunicãrii wireless. În acest mod, sporeºte, in timp real, gradul de siguranþã al vehiculelor ºi al conducãtorilor auto prin furnizarea de informaþii privind statusul curent al infrastructurii de trafic. Aceste informaþii sunt colectate cu ajutorul senzorilor ºi transformate în informaþii XFCD (eXtended Floating Car Data) în cadrul Centrului de Control al Traficului ºi corelate cu înregistrãrile anterioare (curba variaþiei în timp). Informaþiile specifice segmentului de drum sunt transmise cãtre conducãtorii auto aflaþi pe segmentul respectiv de drum (comunicarea I2V prin intermediul DAB, DSRC, UMTS, CALM, etc.), folosind un set de mesaje standard într-un limbaj independent. |
Impact |
- Impact tehnico-economic: Impactul tehnico-economic se manifestã prin diminuarea riscului de accidente din trafic cu 50%, optimizarea comunicaþiei între centrele de control, autovehicule ºi infrastructura rutierã.
- Impact social: Impactul social rezidã în îmbunãtãþirea traficului ºi diminuarea riscului de accidente.
|
Beneficii estimate in urma valorificarii de catre alti operatori economici |
Beneficiile majore ale valorificãrii rezultatelor cercetãrii de cãtre alþi operatori economici vizeazã reducerea cu 50% a riscurilor de accidente în trafic, optimizarea comunicaþiei între centrele de control, autovehicule ºi infrastructura rutierã, având drept consecinþã îmbunãtãþirea traficului. |
Modalitati de valorificare |
- Furnizare de servicii
|
Potentiali beneficiari |
Centrele naþionale de control al traficului din Europa, producãtorii de automobile. |
Executant |
Austria Tech |
Persoana de contact |
Alexander Frotscher, +43 1 2633444, alexander.froetscher@austriatech.org |