DESPED - Sistem mobil pentru detecþia pietonilor ºi urmãrirea acestora precum ºi a altor obiecte din trafic, pentru aplicaþii de pre-crash.
|
Tipul rezultatelor |
Rezultat final |
produse informatice, reþete, formule |
Rezultate intermediare |
- documentaþii, studii, lucrãri
- tehnologii, procedee, metode
|
Domeniul de cercetare |
- Tehnologiile societãþii informaþionale
|
Domeniul de aplicabilitate |
- Fabricarea autovehiculelor de transport rutier, a remorcilor ºi
semiremorcilor
- Cercetare-dezvoltare
|
Caracterul inovativ |
- Produs nou
|
In ce consta noutatea |
Caracterul de noutate constã în detecþia ºi urmãrirea pietonilor |
Proprietatea industriala/intelectuala |
- Documentaþie tehnico-economicã
(documentaþii de realizare produse/servicii, studii de fezabilitate, studii de piaþã, planuri de afaceri, proiecte tehnico-economice, know-how etc.): Prin contract, toate drepturile de proprietate intelectualã revin Volkswagen AG.
|
Caracteristici tehnice |
Sistemul este instalat pe o platformã mobilã (autovehicul Volkswagen Passat). Conþine un sistem senzorial format dintr-o pereche de camere montate într-o configuratie stereo precum ºi senzorii uzuali (viteza, yaw-rate). Se foloseºte un sistem de hardware reconstrucþie stereo densa, pentru a infera informaþii 3D despre mediu. Folosind anumite asumpþii despre structura scenei, punctele 3D reconstruite sunt impãrþite în puncte de drum ºi puncte de obiect. Obiectele 3D din trafic (pietoni, autovehicule, camioane, stâlpi, clãdiri etc.) sunt detectate ºi urmarite. Pe baza caracteristicilor de forma ºi miºcare obiectele sunt clasificate în pietoni ºi non-pietoni. Informaþiile legate de obiectele din scena sunt trimise unui sistem (furnizat de Volkswagen AG) care activeazã manevre de frânare de urgenþã, în caz de impact iminent. |
Impact |
- Impact tehnico-economic: Sistemul se adreseazã producãtorilor de autovehicule. Aceºtia, prin integrarea de sisteme inteligente pentru protecþia pietonilor, vor capta un numãr semnificativ de clienþi
- Impact social: Cele mai severe accidente în mediul de trafic urban îi afecteazã în principal pe pietoni. Un astfel de sistem are potenþialul de a evita sau a reduce consecinþele accidentelor în care sunt implicaþi pietonii
|
Beneficii estimate in urma valorificarii de catre alti operatori economici |
Reducerea cheltuielilor de spitalizare, recuperare, reintegrare generate de accidentele în care sunt implicaþi pietoni |
Modalitati de valorificare |
- Vânzare produs / tehnologie
|
Potentiali beneficiari |
Constructori de autoturisme |
Executant |
Universitatea Tehnica din Cluj+Napoca |
Persoana de contact |
Prof. Dr. Ing. Sergiu Nedevschi
Str. Baritiu nr. 26-28, 400027, Cluj-Napoca, jud. Cluj,
tel. 0264-401219, fax: 0264-594835
Email:Sergiu.Nedevschi@cs.utcluj.ro
web: users.utcluj.ro/~nedevski/ |