DESBOR - Sistem de timp-real bazat pe stereoviziune densa, capabil sa detecteze, clasifice si urmareasca obiectele relevante din traficul auto, sa detecteze banda curenta de circulatie si sa estimeze geometria drumului, sa detecteze ºi sã recunoasca marcajele de pe suprafata drumului atat in medii structurate cat si nestructurate.
|
Tipul rezultatelor |
Rezultat final |
documentaþii, studii, lucrãri |
Rezultate intermediare |
- documentaþii, studii, lucrãri
- documentaþii, studii, lucrãri
- tehnologii, procedee, metode
- produse informatice, reþete, formule
|
Domeniul de cercetare |
- Tehnologiile societãþii informaþionale
- Mediu
- Materiale, procese ºi produse inovative
|
Domeniul de aplicabilitate |
- Cercetare-dezvoltare
- Cercetare-dezvoltare
|
Caracterul inovativ |
- Produs nou
- Produs nou
- Tehnologie nouã
|
In ce consta noutatea |
Folosirea stereoviziunii dense in detectia completa a parametrilor drumului si detectia obstacolelor. Detectarea culoarului navigabil in medii nestructurate (fara marcaje) pe baza detectiei hartii de elevatii (propunere de brevet). Metoda de calibrare a camerelor pentru stereoviziune densa. |
Proprietatea industriala/intelectuala |
- Documentaþie tehnico-economicã
(documentaþii de realizare produse/servicii, studii de fezabilitate, studii de piaþã, planuri de afaceri, proiecte tehnico-economice, know-how etc.): Rapoarte de cercetare dezvoltare, carte tehnica soft, manual de utilizare. propunere de brevet in Germania (“Fahrbahnranderkennung mit Hilfe einer Stereo–Kamera–generrierten Hohenkarte”, Volkswagen invention notification EM 2006/07/10, K 14673).
- Documentaþie tehnico-economicã
(documentaþii de realizare produse/servicii, studii de fezabilitate, studii de piaþã, planuri de afaceri, proiecte tehnico-economice, know-how etc.)
- Cerere înregistrare brevet de invenþie
(se completeazã în cazul în care nu s-a obþinut brevet de invenþie)
|
Caracteristici tehnice |
Aplicatia software a fost dezvoltata in Visual C si poate rula pe un sistem de calcul cu procesor Intel si sistem de operare Windows XP sau Vista pe 32 biti. Capabilitatile de timp real au fost obtinute prin optimizari de cod folosind instructiuni MMX si SSE2. Conditiile marginale ale sistemului: distanta de detecþie 0 .. 50m, deshidere unghiulara a campului vizual monitorizat 75 grade, viteza maxima de croaziera 80 km/h, rata de procesare 15 cadre/secunda. |
Impact |
- Impact tehnico-economic: Produsul este o realizare tehnologica de varf, care poate fi introdus in procesul de dezvoltare si apoi in cel de productie al firmelor constructoare de automobile in componenta sistemelor de asistenta a conducerii autovehiculelor.
- Impact social: Produsul poate fi folosit in procesul de asistenta a conducerii autovehiculelor, ajutand la marirea sigurantei in trafic si prevenirea accidentelor
|
Beneficii estimate in urma valorificarii de catre alti operatori economici |
|
Modalitati de valorificare |
- Furnizare de servicii
- Altele (vã rugãm descrieþi): - Sistemul. a fost dezvoltat in cadrul unui proiect de cercetare finantat de Volkswagen AG din Germania, si ar putea fi introdus in procesul de dezvoltare si apoi in cel de productie al autovehiculelor Volkswagen, in componenta sistemelor de asistenta a conducerii.
|
Potentiali beneficiari |
Producatorii deautomobile |
Executant |
Universitatea Tehnica din Cluj-Napoca |
Persoana de contact |
Prof. dr. ing. Sergiu Nedevschi
Universitatea Tehnica din Cluj-Napoca
Catedra de Calculatoare
Computer Science Department
Str. C. Daicoviciu nr. 15, RO-400020 Cluj-Napoca, Romania
Tel: +40264-401219, Fax: +40264-594835
Email: Sergiu.Nedevschi@cs.utcluj.ro
Web: users.utcluj.ro/~nedevski/ |
Informatii suplimentare |
click pentru informatii suplimentare |